maanantai 18. maaliskuuta 2013

Onneksi olkoon!

Mä olen aika monta kertaa aikanaan kuullut tuon onnittelut, ihan vierailta ihmisiltäkin. Pahin oli tämä:

Olin miehen ja toisen koirani kanssa kaupassa. Mies jäi koiran kanssa kaupan ulkopuolelle odottamaan kun mä kävin nopeasti. Kun tulin ulos niin mieheni kanssa jutteli sellanen noin 50+ täti-ihminen ja silitteli meijän koiraa. Tulin siihen ja täti innostui ihan täysin ja rupes meitä onnitteleen kun "saadaan nyt ihmisperheenlisäystäkin!". Mun mies ei selkeesti yhtään tajunnut mitä tää täti horisee ja katsoi mua. Mä tajusin heti. Olinhan syönyt kortisoonia pari vuotta jo siinä vaiheessa ja takki kiristi inhottavasti vatsan kohdalta. Mä myös hehkuin, olihan mun posket kun hamsterilla ja olin niiiiiiiiiiiiin terveen näkönen (muka). Emmä oikeesti tossa tilanteessa voinut sanoa muuta kun että "Kiitos!".

Oon myös törmännyt vanhaan luokkakaveriin sattumalta ostoskeskuksessa ja ekana mua onniteltiin perheenlisäyksen tulosta. Sillon mä olin vissiin jo suht kypsä tähän joten sanoin että "Ei, olen vaan lihava". Kävi ehkä sen jälkeen vähän sääliksi luokkakaveria kun se meni niin noloksi siinä vaiheessa.

En voi syyttää ihmisiä tästä, näytinhän (näytän) siltä, että mä olisin vähintään 7. kuulla raskaana. Toisaalta, tästä jos jostain mä olen oppinut etten koskaan mene onnittelemaan ketään raksaudesta, ilman että sitä asiaa on ilmotettu jo jossain. Joillain nyt vaan on iso maha. Ilman että siellä kasvaa vauva.

Jopa mun anoppi jossain vaiheessa oli ihan varma että mä oon raskaana ja me ei vaan olla viel kerrottu kenellekkään. Joopa. Tää on myös vähän arka aihe nykyään siksi, että mulle lapsien saaminen ei oo ihan niin läpihuutojuttu kaikkien lääkitysten ja itse sairauden takia.

En mä silti koskaan mitään älyttömiä kilareita saanut, ainakaan julkisesti. Jopa sillon kun painoin vaan 42kg, näytin sellaiselta afrikkalaiselta nälkiintyneeltä lapselta joka oli luuta ja nahkaa, mutta iso pömppömaha oli ja pysyi. Loppujen lopuksi mun "kortisoonikuuri" kesti 4 vuotta ja lihoin sen aikana 40kg. 

Mikä tarve ihmisillä on kommentoida toisten ulkonäköä? Tokihan sitä kaikki kommentoi selän takana, mutta että päin naamaa? Sillon kun olin superlaiha sain kuulla olevani anorektikko. Sit kun lihoin niin olin raskaana. Kumpaakaan en ollut, mulla on Crohn!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti